Rudi Uran - Dialogi
Rudi Uran - Dialogi
26. 5. 2025
78
Termini
Cikel fotografskih razstav "Izvor: Kočevje" ob 10. obletnici Likovnega salona Kočevje
Z razstavo Rudija Urana Dialogi začenjamo niz fotografskih razstav in dogodkov ob 10. obletnici delovanja Likovnega salona Kočevje. Potem, ko je Likovni salon Kočevje v sedemdesetih in osemdesetih letih prejšnjega stoletja doživljal svoj največji razcvet, je njegova dejavnost v devetdesetih letih popolnoma zamrla. Leta 2015 je Pokrajinski muzej Kočevje galerijsko dejavnost obudil na novi lokaciji z ohranitvijo imena pa povezal preteklost s sedanjostjo. V prostorih »stare lekarne« se je v desetih letih zvrstilo več kot štirideset razstav s spremljevalnimi dogodki in pedagoško-andragoškim programom.
V jubilejnem letu smo celoten razstavni program namenili uveljavljenim foto ustvarjalcem, ki izhajajo iz Kočevja. Prvega v nizu predstavljamo Rudija Urana (1961), ki se je po končani Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani bolj kot slikarstvu začel posvečati oblikovanju, filmu in fotografiji. Je prejemnik več nagrad in priznanj za dizajn, film in v zadnjem času za fotografijo. V zadnjih letih je ustvaril več kot 300 glasbenih in promocijskih filmov, več kot 30 dokumentarnih filmov ter dva celovečerna filma. Živi in ustvarja v Mariboru.
Rudi Uran se v Likovnem salonu Kočevje predstavlja s serijo fotografij naslovljenih Dialogi.
DIALOGI so oblika komunikacije, ki jo v največji meri povezujemo z literaturo, filmom ali govorom. Govorica Rudija Urana je fotografija, s katero ustvarja neme dialoge. S kombiniranjem ujetih trenutkov slučajnih ali skrbno premišljenih ustvarja zgodbe, ki jih združuje v samostojno pripoved. Ustvarja dialoge, ki se med seboj dopolnjujejo in so polni medosebnega razumevanja ter harmonije. Prizorov ne išče vnaprej ali z namenom, da bi že obstoječim fotografijam našel primeren par. Dialogi nastajajo spontano v dolgotrajni post-produkciji ob pregledovanju neskončnih količin materiala, ki neprenehoma nastaja. Rudi Uran je fotograf, ki dnevno beleži prizore svojega bivanja, vsakdana ljudi in živali. Ob pregledovanju njegovih fotografij bi bilo skoraj mogoče rekonstruirati poti, ki jih je prehodil in kjer se je zadrževal. Z izrazitim občutkom za estetiko išče prizore na ulicah, cestah, v trgovinah tudi parkih. V fotografski objektiv beleži prizore vsakdana ljudi in živali. Naj je to rekreativni tekač, naključni posameznik, labod na Dravi, psi in otroci pri igri ali ritem nakupovalnih vozičkov pred trgovino, grafit na cesti ali gradbena konstrukcija, vselej so njegove fotografije estetsko dovršene in izpovedne. Če ga na eni strani zanimajo vzorci, ritmi arhitekturnih konstrukcij, geometrija v naravi in urbanem okolju, pa nasprotno pri ljudeh in drugih živih bitjih skozi fotografijo raziskuje njihovo gibanje. Na eni strani pri nastanku fotografij Rudija Urana zaznavamo izrazito slikarski pristop v geometrijskih abstraktnih kompozicijah, na drugi strani zaznavamo filmsko obravnavanje prizora z zamrznitvijo trenutka ali s skrbnim kadriranjem vnaprej premišljenega prizora.